Już od dawna cukier ma złą sławę tzw. „białej śmierci”. Lekarze i dietetycy polecają zupełne pozbycie się go ze swojej diety. Nie jest to łatwe, choć jak najbardziej możliwe. Poniżej znajdują się rady, dotyczące tego, jak wyeliminować cukier z diety.

Jak wyeliminować cukier z diety?
Po pierwsze: stopniowo

Najważniejsza wskazówka dotycząca eliminowania jakiegokolwiek produktu z diety to by robić to krok po kroku. W przeciwnym wypadku organizm może przeżyć rodzaj szoku. Będzie opierać się nowowprowadzonemu rygorowi, a w końcu i tak sięgniemy po produkty zawierające cukier. Należy więc dzień po dniu rezygnować ze słodyczy oraz cukru w napojach. Po pewnym czasie organizm przyzwyczaja się do smaku pozbawionego słodyczy. Nie ma tu jednak jednej reguły. W przypadku niektórych osób lepsza będzie terapia szokowa, gdy odstawią cukier jednego dnia. To dobre ćwiczenie silnej woli. Tylko czy może to działać?

Znaj swojego wroga

Mówiąc o tym, jak wyeliminować cukier z diety, czasami zapomina się o wyjaśnieniu, o jaki cukier chodzi. Oczywiście najgorszym jest tzw. cukier prosty. I wcale nie ma tu różnicy, czy spożywamy biały czy brązowy. Oba nie wpływają korzystnie na ludzki organizm. Nawet cukier zawarty w owocach jest w większych ilościach niewskazany. Nie tylko wpływa na ciało, ale uzależnia umysł od słodkiego smaku.

Trzeba też odpowiedzieć sobie na pytanie, gdzie właściwie kryje się cukier. Zwykle na myśl jako pierwsze przychodzą słodycze. To jednak nieprawda. Wiele produktów żywieniowych zawiera cukier. Należą do nich m.in. soki, płatki śniadaniowe, dania mrożone, niektóre rodzaje pieczywa, a nawet część słonych przekąsek. Eliminując cukier z diety, warto więc czytać etykiety produktów.
Co robić?

Jak wyeliminować cukier z diety, mając na uwadze powyższe kwestie? Przede wszystkim należy być świadomym konsumentem. Cukier można zastąpić innymi produktami, które także dają słodki posmak. Należą do nich choćby miód albo ksylitol. Z nimi także nie wolno jednak przesadzać. Bezwzględnie trzeba też wyeliminować wszelkie słodzone napoje typu cola i oranżada. Człowiek, rzucający cukier, musi zdawać sobie sprawę z tego, ile go spożywa. Trzeba dokonać więc podsumowania, a następnie zmniejszać ilość cukru każdego dnia. Ochota na cukier przychodzi często wtedy, gdy nie dostarczymy swojego organizmowi pełnowartościowych produktów innego rodzaju. Należy więc spożywać warzywa, białko i niewielką ilość owoców (np. jedno jabłko po posiłku) – sprawi to, że ochota na cukier, będąca wynikiem wysyłania przez organizm sygnału głodu, zniknie. Trzeba też unikać tych produktów, po których apetyt na słodycze wzrasta, np. alkoholu czy kawy. Jeśli jednak potrafimy zapanować nad łaknieniem cukru, wtedy nie musimy obawiać się kieliszka wina czy filiżanki kawy dziennie. Praktyczną radą będzie też pozbycie się białego cukru oraz wszelkich słodyczy z domu. Wtedy konieczność pójścia po nie do sklepu może stanowić wystarczające zniechęcenie do jedzenia ich!

Istnieje wiele porad na temat tego, jak wyeliminować cukier z diety, jednak trzeba pamiętać, że każdy organizm nieco się różni. W związku z tym należy wypracować własny system i sprawdzić, co dla nas działa. Tylko, gdy już wyeliminujemy cukier, nie sprawiajmy sobie nagrody pod postacią ciasta! Oczywiście, od czasu do czasu zjedzenie czegoś słodkiego nie będzie zbrodnią. Istotne jednak, by na czas walki ze słodkim nałogiem, w ogóle nie jeść słodyczy.

Share This
UA-107732970-1